Preskočiť na hlavný obsah
  1. Domov
  2. Časté otázky

Časté otázky

Podmienky účasti na školeniach

Som senior/-ka, môžem sa zúčastniť školenia?

Školení v projekte Digitálni seniori sa môže zúčastniť každý senior, ktorý je občanom Slovenskej republiky a ku dňu vyplnenia registračného formuláru dovŕši vek minimálne 65 rokov.

Som znevýhodnená/znevýhodnený, môžem sa zúčastniť školenia?

Školení v projekte Digitálni seniori sa môže zúčastniť každý občan Slovenskej republiky, ktorý ku dňu vyplnenia registračného formuláru dovŕšil vek minimálne 18 rokov, a zároveň má uznané znevýhodnenie v zmysle § 2 ods. 5 písm. b) Zákona č. 112/2018 Z. z., podľa ktorého sa za osobu so zdravotným znevýhodnením považuje osoba:

  • uznaná za invalidnú
  • nie je uznaná za invalidnú, ale má dlhodobé zdravotné postihnutie znižujúce jej telesné, duševné a zmyslové schopnosti, z ktorého vyplýva pokles schopnosti vykonávať zárobkovú činnosť o viac ako 20 % v porovnaní so zdravou osobou;
  • osoba so zdravotným postihnutím, ktorá je uznaná za invalidnú a poberá invalidný dôchodok;
  • osoba disponujúca nejakým druhom zdravotného postihnutia, bez ohľadu na jeho druh a stupeň

Aké sú hlavné podmienky, ktoré musím splniť, ak mám záujem zúčastniť sa školení digitálnych zručností?

Každý záujemca o  školenia  digitálnych zručností v rámci projektu Digitálni seniori musí splniť tri podmienky:

  • Záujemca je občanom Slovenskej republiky
  • Záujemca je seniorom, ktorý v deň vyplnenia registračného formuláru dovŕšil vek minimálne 65 rokov alebo je znevýhodnenou osobou v zmysle § 2 ods. 5 písm. b) Zákona č. 112/2018 Z. z., ktorý ku dňu vyplnenia registračného formuláru dovŕši vek minimálne 18 rokov
  • Vyplní registračný formulár na webe projektu v časti „Registrácia“

V prípade otázok ohľadom  registračného formulára môžete zavolať na infolinku Call-centra: 02/35 80 30 80 počas pracovných dní, v čase od 8:00 – 16:00 hod.

Čo musím splniť, aby mi vznikol nárok na nadobudnutie digitálneho zariadenia?

Na to, aby vám mohlo byť do vlastníctva odovzdané digitálne zariadenie, je potrebné úspešne absolvovať celé školenie digitálnych zručností.

Školenia pozostávajú z piatich stretnutí, obvykle 1x do týždňa, pričom na to, aby ste školenie úspešne absolvovali, je nevyhnutné:

  • Absolvovanie minimálne 4 stretnutia pričom účasť na prvom a poslednom stretnutí je povinná.
  • Vyplnenie vstupného a výstupného testu, ktoré sú súčasťou školení.

Vyškolená osoba je povinná po dobu trvania projektu „Zlepšovanie digitálnych zručností seniorov a distribúcia Senior tabletov“ a ďalších piatich rokov od ukončenia projektu (najneskôr do konca roku 2031) poskytnúť nevyhnutnú súčinnosť pre vykonanie kontroly oprávneným osobám, ktorými sú najmä:

  • MIRRI SR ako poskytovateľ a ním poverené osoby
  • Útvar vnútorného auditu Poskytovateľa
  • Najvyšší kontrolný úrad SR
  • Národná implementačná a koordinačná agentúra
  • Úrad vládneho auditu Slovenskej republiky, jeho spolupracujúce osoby a osoby ním poverené na výkon kontroly
  • Splnomocnení zástupcovia Európskej komisie a Európskeho dvora audítorov
  • Osoby prizvané orgánmi uvedenými v písm. 1) až 6) v súlade so všeobecne záväznými právnymi predpismi Slovenskej republiky a Európskej únie.

Termíny školení

Kedy sa budú konať ďalšie školenia?

Školenia prebiehajú kontinuálne od mája 2022. Cieľom projektu je do polovice roka 2026 vyškoliť 105 440 seniorov a znevýhodnených osôb nad 65 rokov.

Dokedy sa budem môcť zúčastniť školenia digitálnych zručností?

Školenia digitálnych zručností budú prebiehať kontinuálne až do polovice roku 2026.

Obsah školenia

Čo sa na školení môžem naučiť?

Pre každé školenie je pripravený tematický rozsah výučby, ktorý napomôže zvládnuť účastníkom zorientovať sa v digitálnom svete.

Pre zvládnutie bezpečnej a plnohodnotnej práce s digitálnym zariadením sú pre účastníkov školení pripravené nasledujúce okruhy vzdelávania:

  1. Základy práce s digitálnym zariadením
  2. Vyhľadávanie informácií
  3. Komunikácia online
  4. Informačná bezpečnosť
  5. Doplňujúce školiace materiály

Súčasťou školenia je aj absolvovanie vstupného a výstupného testu, ktorý ohodnotí digitálne zručnosti účastníkov pred a po absolvovaní školenia. Výsledok z testu nijakým spôsobom neovplyvňuje nárok vyškoleného na nadobudnutie digitálneho zariadenia. Ich vyplnenie slúži projektovému tímu výlučne pre vykázanie úrovne digitálnych zručností absolventov školenia.

Registrácia

Ako sa môžem registrovať na školenie?

Registrácia prostredníctvom registračného formuláru je dostupná na webovej stránke projektu pod časťou „Registrácia“ Vyplnením registračného formulára na tejto webovej stránke sú registrovaní zaradení do zoznamu záujemcov o školenie.

Registračný formulár môže záujemca vyplniť tromi spôsobmi:
• Záujemca vyplní formulár na webovej stránke v časti „Registrácia“
• Kontaktovaním infolinky Call-centra na telefónnom čísle 02/35 80 30 80, ktorá pomôže volajúcim s registráciou na školenie
• Návštevou jedného z krajských Regionálnych centier Ministerstva investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie SR počas pracovnej doby. Pracovníci regionálneho centra pomôžu záujemcom s                registráciou. Kontakt a adresy jednotlivých Regionálnych centier nájdete na webovej stránke https://eurofondy.gov.sk/regionalne-centra/

 

Ak sa teraz registrujem, bude moja prihláška automaticky zaradená na školenie?

Po úspešnom odoslaní registračného formulára vám bude doručená SMS správa s potvrdením o zaradení do poradia registrovaných záujemcov o školenie v preferovanom meste. Po otvorení školenia v danom meste/obci, v ktorom má účastník záujem sa školenia zúčastniť, budú registrovaní účastníci kontaktovaní prostredníctvom SMS správy už s konkrétnym termínom, časom a adresou školenia.

Ak sa teraz registrujem bude moja prihláška automaticky zaradená na vzdelávanie? Budem to mať už vyriešené a mám čakať už len na pokyny s termínom a dátumom školenia?

Po úspešnom odoslaní registračného formulára sú uchádzači o školenie zaradení do poradia záujemcov o školenie v danom meste.  V momente ak sa otvorí školenie v danom meste, v ktorom má senior a seniorka záujem sa školenia zúčastniť, budú registrovaní seniori kontaktovaní už s konkrétnym termínom a časom školenia.

Sme manželia a radi by sme sa spoločne prihlásili na školenie. Môžeme sa obidvaja prihlásiť ak spĺňame všetky kritériá?

V prípade splnenia hlavných podmienok pre účasť na školení je možné, aby sa zúčastnili školenia aj účastníci, ktorí sú manželia. Pre zabezpečenie spoločnej účasti manželov na školení je nevyhnutné kontaktovať infolinku Call-centra. Po úspešnom absolvovaní školenia obaja manželia dostanú do osobného vlastníctva po jednom digitálnom zariadení.

Úroveň digitálnych zručností

Zvládnem absolvovať školenie aj keď som nikdy so smartfónom, tabletom, počítačom, či internetom nepracoval/-a?

Vítaný je každý, kto má záujem vzdelávať sa v digitálnych zručnostiach a splní hlavné podmienky na registráciu na školenie. Školenia sú rozdelené na dve úrovne pre úplných začiatočníkov ako aj pre pokročilých.

  • Za začiatočníka sa považuje účastník, ktorý doposiaľ nepracoval s počítačom ani tabletom či smartfónom, alebo má s ich užívaním minimálnu skúsenosť. Má nízku mieru digitálnych zručností, to znamená, že pracoval s počítačom, tabletom alebo smartfónom a internetom len zriedkavo a to väčšinou za asistencie inej osoby.
  • Za pokročilého sa považuje účastník, ktorý už mal možnosť požívať a pracovať s počítačom, tabletom alebo smartfónom a internetom. Vie pracovať s určitými funkciami a aplikáciami, ale potrebuje svoje znalosti rozvíjať a zlepšovať už nadobudnuté zručnosti.

Súčasťou registračného formulára je aj dotazník na overenie úrovne digitálnych zručností záujemcu o školenie. Na základe jeho výsledku získate informáciu, či ste zaradený na školenie pre začiatočníkov alebo pokročilých.

Účastníkov bude školeniami sprevádzať školiteľ pripravený pomôcť aj úplným začiatočníkom. Účastníci budú vzdelávaní na školeniach vždy v skupinke s rovnakou úrovňou digitálnych zručností.

Ovládam základy práce so smartfónom, tabletom, počítačom alebo internetom, môžem sa školenia zúčastniť?

Školenia sa môžu zúčastniť aj seniori, ktorí už majú nadobudnuté digitálne zručnosti a považujú sa za pokročilých. Ide o seniorov, ktorí už pracovali s počítačom, tabletom alebo smartfónom denne, a majú s ich užívaním už vybudovanú skúsenosť.

Vo svojom meste/obci som nenašiel školenie, ale mám záujem sa školenia zúčastniť. Je to možné?

Školenia je možné zúčastniť sa aj v inom mieste ako v mieste bydliska ak je senior/-ka ochotný/-á do miesta školenia cestovať na vlastné náklady. V prípade ak máte záujem zúčastniť sa školenia v inej obci alebo meste ako je vaše trvalé bydlisko, prosím kontaktujte info linku Call Centra na čísle 02/ 35 80 30 80.

Priebeh školenia

Mám si na školenie doniesť svoj tablet/notebook? Čo ak tablet/notebook nemám, môžem sa napriek tomu školenia zúčastniť?

Nepotrebujete si nosiť žiadne vlastné digitálne zariadenie (tablet, notebook, PC). Všetko potrebné ( digitálne zariadenie, školiace materiály, zápisník, písacie potreby)  seniori dostanú na školení.

Môžem si vziať tablet/počítač po školení domov?

Počas školenia budú seniori digitálne zariadenie (tablet, počítač) využívať výhradne na hodine a po každom školení ho odovzdajú školiteľovi. Do osobného vlastníctva si digitálne zariadenie prevezme senior/-ka až po úspešnom absolvovaní celého školenia.

Ako dlho trvajú školenia?

Školenia pozostávajú z piatich stretnutí, raz do týždňa po dobu piatich týždňov. Jedno stretnutie trvá 3 vyučovacie hodiny, ktoré sú predeľované  15 minútovými prestávkami.

S koľkými seniormi sa budem stretávať v rámci môjho školenia?

Maximálna kapacita seniorov na jednom školení je 10 osôb v prípade, ak školenie vedie jeden lektor. Ak školenie vedú dvaja lektori, maximálny počet na jednu skupinu je 15 seniorov.

Kto ma bude školením sprevádzať?

Školenia budú viesť odborne kvalifikovaní lektori z akademického prostredia so špecifikáciou na prácu s digitálnymi zariadeniami a s informačnými technológiami.  Pri nastavení efektívneho systému vzdelávania v zlepšovaní digitálnych zručností sa pri výbere školiteľov prihliadalo na dôležité kritérium dlhodobej praxe vo vzdelávaní seniorov.

Čo si mám na školenie priniesť? (občerstvenie, nápoje, lieky, dioptrické okuliare a iné)?

Na školeniach nie je zabezpečené občerstvenie ani pitný režim, preto odporúčame seniorom priniesť si vlastné občerstvenie a nápoje. V prípade, ak senior/-ka užíva lieky, alebo nosí dioptrické okuliare, odporúčame pripraviť si ich a priniesť so sebou na školenie.

Ak mi počas priebehu školenia nastane situácia, že sa zo závažných dôvodov (lekár, operácia, rodinná udalosť) nemôžem zúčastniť jedného zo stretnutí, ako mám ďalej postupovať?

Účasť na prvom a poslednom (piatom) stretnutí je jedna z podmienok pre úspešné absolvovanie školenia a následne odovzdanie digitálneho zariadenia do osobného vlastníctva. Preto ak viete, že sa nebudete môcť niektorého stretnutia zúčastniť, informujte prosím svojho školiteľa.

V prípade ak sa neviete termínov školenia zúčastniť vôbec, (napriek tomu, že ste prihlásení na školenia) je potrebné účasť na školení zrušiť. Takýmto spôsobom novovzniknuté miesto na školeniach bude naplnené v poradí ďalším záujemcom o školenia. Seniori či seniorky, ktorí účasť na školeniach zrušili, ale ich záujem o školenia pretrváva, budú na školenia opätovne zaradení približne po jednom mesiaci. Opätovné vykonanie registrácie nie potrebné.

Je možnosť dostať tablet aj keď sa školenia nezúčastním?

Podmienka pre získanie tabletu je 100% účasť na školeniach. V prípade závažných dôvodov sa akceptuje jedno vymeškané stretnutie.

Môj zdravotný stav si vyžaduje asistenčnú sprievodnú osobu, môže prísť s asistenčnou sprievodnou osobou na školenia?

Pre úspešné zvládnutie školenia je možné prísť na školenie za asistencie sprevádzajúcej osoby, ktorá asistuje seniorovi počas školenia.

Doprava na školenie

Je zabezpečená doprava na školenie?

Dopravu na školenie si každý účastník zabezpečuje vo vlastnej réžií.

COVID–19 opatrenia

Aké sú COVID -19 opatrenia, ktoré musím spĺňať ak sa chcem školenia zúčastniť?

Opatrenia na školeniach sa riadia aktuálnymi podmienkami stanovenými kompetentnými úradmi. V prípade zhoršenia pandemickej situácie budeme o aktuálnych opatreniach a ich vplyvoch na prebiehajúce školenia informovať.

Nie som očkovaný proti COVID–19. Môžem sa školenia aj tak zúčastniť?

Opatrenia na školeniach sa riadia aktuálnymi podmienkami stanovenými kompetentnými úradmi. V prípade zhoršenia pandemickej situácie budeme o aktuálnych opatreniach a ich vplyvoch na prebiehajúce školenia informovať.

Dátový balík

Absolvoval som školenie, kedy dostanem dátový balík?

Po úspešnom absolvovaní školenia vám bude doručený list s poukážkou na dátový balík do vašej poštovej schránky. Termín doručenia dátového balíku je individuálny v závislosti od termínu ukončenia školenia.

Ak ste úspešne absolvovali školenie do 31.12.2023, list s poukazom na uplatnenie dátového balíka vám bude doručený v priebehu mesiaca marec 2024.

Ak ste úspešne absolvovali školenie v roku 2024, list s poukazom na uplatnenie dátového balíka vám bude doručený približne do 1 mesiaca po ukončení školenia.

Mám poukaz na dátový balík od spoločnosti Orange, ako mám ďalej postupovať?

V prípade, ak ste boli zaradený do skupiny znevýhodnených, spojí sa s vami operátor spoločnosti Orange a bude vám asistovať pri aktivácii telefonicky. Nie je nevyhnutné, aby ste sa dostavili do pobočky Orange. Počas telefonátu si  prichystajte  list s poukážkou (kód je uvedený na spodnej časti prvej strany listu) a občiansky preukaz, aby ste ich počas hovoru vedeli pohotovo použiť. Následne vám Orange doručí zmluvu a SIM kartu s dátovým balíkom, ktorú si vložíte do tabletu. Pre pomoc s vložením karty do tabletu a aktiváciu dátového balíka môžete využiť infolinku Call Centra na čísle 02/35 80 30 80.

Pokiaľ ste dostali list, kde ste boli vyzvaný na návštevu pobočky Orange, dostavte sa osobne na určenú pobočku spoločnosti Orange. Nezabudnite si so sebou na pobočku vziať list s informáciou o dátovom balíku, váš funkčný a nabitý tablet a doklady. Na pobočke vám bude rád asistovať pracovník predajne Orange pri aktivácií a vložení SIM karty do tabletu.

Koľko dát mám k dispozícií bezplatne v rámci dátového balíka od spoločnosti Orange?

Od aktivácie SIM karty máte k dispozícii dátový balík v objeme úvodných 64 GB dát, ktoré môžete začať využívať 12 mesiacov hneď po aktivácii. Ak si chcete sledovať dáta, môžete si takúto kontrolu urobiť sami v  tablete ak si otvoríte „Nastavenia“ a vyhľadáte „Mobilná sieť“ a kliknete na možnosť „Spotreba dát“.

Čo ak vyčerpám 64 GB dát skôr ako za 12 mesiacov v dátovom balíku od Orange, nemám už žiadne dáta zadarmo?

Ak sa vám podarí úvodný objem poskytnutých 64 GB dát minúť skôr ako za 12 mesiacov, samozrejme môžete využívať dáta aj naďalej, avšak s nižšou prenosovou rýchlosťou. Ďalšou alternatívou je možnosť dokúpiť si nové dáta, ktoré budete môcť využívať za rovnakých zvýhodnených podmienok. Dobitím dát si zároveň predĺžite platnosť SIM karty o ďalších 12 mesiacov. Spôsoby dobitia kreditu na SIM karte sú nasledovné:

  • Osobne na ktorejkoľvek pobočke Orange
  • Obnova Prima kreditu s paušálom
  • Obnova Prima kreditu cez terminál
  • Automatická obnova kreditu cez platobnú kartu – Autopay
  • Cez Internet – www.orange.sk/dobijanie-kreditu/pir
  • Cez bankomat

Po dobití kreditu je nevyhnutné následne poslať bezplatnú SMS na číslo 445 buď s textom „DATUJEM  10GB“ pre dobitie 10GB dát alebo „DATUJEM 20GB“ pre dobitie 20 GB.

Čo sa stane v prípade, ak neminiem úvodný objem 64 GB dát z dátového balíka od Orange do 12 mesiacov?

Z úvodných 64 GB dát miniem za 12 mesiacov napríklad polovicu. Tesne pred uplynutím 12 mesačnej lehoty kartu dobijem, aby neexpirovala. Prenesú sa mi nespotrebované dáta do ďalšieho 12-mesačného obdobia platnosti karty? Na pobočke Orange mi povedali, že áno, čiže napríklad ak som tam mal ostatok 30 GB a dobijem si 10 GB, tak na nasledovných 12 mesiacov mám k dispozícii 40 GB (ak si medzičasom nedobijem ďalšie). Je to tak? Je to presne tak ako ste opísali a ako vám aj spoločnosť ORANGE potvrdila. Ak si stihnete dobiť SIM kartu pred dátumom exspirácie tak neminuté dáta vám ostanú a pripočítajú sa k tým zakúpeným.

Ako si viem overiť výšku kreditu v spoločnosti Orange?

Výšku svojho kreditu si môžete skontrolovať zaslaním bezplatnej SMS s textom „STAV“ na číslo 445.

Ako si viem overiť spotrebu dát v spoločnosti Orange?

Svoju spotrebu dát si môžete skontrolovať nasledovnými spôsobmi:

– zaslaním bezplatnej SMS s textom „STAV“ na číslo 445

– prostredníctvom Zákazníckej zóny na webovej stránke www.orange.sk

– cez aplikáciu Môj Orange, ktorú si viete bezplatne stiahnuť z vášho tabletu pomocou aplikácie AppGallery alebo Obchod Play v závislosti od operačného systému zariadenia.

Odporúčame vám využiť možnosť sledovania spotreby dát priamo v tablete, a to nasledovným spôsobom: v tablete si otvorte menu „Nastavenia“ vyhľadajte „Mobilná sieť“ a kliknite na možnosť „Spotreba dát“. Následne sa vám zobrazí objem spotrebovaných dát.

Zároveň vám ORANGE doručí bezplatnú notifikáciu vo forme SMS o čerpaní dát pri dosiahnutí 80 % vyčerpaní objemu dát.

Platia mi bezplatné dáta v dátovom balíku od spoločnosti Orange iba na Slovensku?

Bezplatné dáta môžete v plnom rozsahu využívať kdekoľvek na Slovensku. Pri roamingu v krajinách Európskej únie platí, že určité množstvo dát sa dá využívať bezplatne, konkrétne pri 64 GB môžete minúť v Európskej únií bez príplatku 38,71 GB. Nad tento rámec sa dáta spoplatňujú podľa platného cenníka Prima karty. Aktiváciu roamingu je potrebné vykonať zaslaním bezplatnej SMS z tabletu na číslo 444 s textom „ROAM A“ a pre jeho zrušenie, respektíve zastavenie pošlite bezplatnú SMS na číslo 444 s textom „ROAM D“.

Vo svojej poštovej schránke som poukaz na dátový balík od spoločnosti Orange nenašiel, čo mám robiť?

V prípade ak si nenájdete list s poukazom na uplatnenie dátového balíka vo vašej poštovej schránke, kontaktujte, prosím infolinku Call Centra pre projekt „Digitálni seniori na telefónom čísle 02 /3580 3080  a dohodnite si ďalší postup. Infolinka Call Centra je k dispozícii počas pracovných dní v čase od 8:00 hod. do 16:00 hod.

Na pobočke spoločnosti Orange mi povedali, že už nemajú SIM karty s dátovým balíkom, ako mám ďalej postupovať?

Pravdepodobne došlo k omylu, SIM karty sú prichystané pre seniorov na všetkých pobočkách spoločnosti Orange v potrebnom počte. V prípade ak sa tak stalo, prosím kontaktuje nás na infolinke Call Centra pre projekt Digitálni seniori na telefónnom čísle 02/3580 3080.

Čo mám urobiť v prípade straty, poškodenia a odcudzenia SIM karty z dátového balíka od spoločnosti Orange?

Počas platnosti SIM karty máte možnosť požiadať o bezplatnú výmenu v prípade ak došlo k strate, nefunkčnosti, či poškodeniu (s výnimkou mechanického poškodenia) SIM karty. V prípade krádeže SIM karty máte možnosť požiadať o bezplatné zablokovanie a takisto aj odblokovanie SIM karty telefonicky na čísle +421 905 905 905 alebo požiadať o to osobne na predajni spoločnosti Orange.

Mám záujem organizovať školenia

Mám záujem organizovať školenia digitálnych zručností ako subjekt, čo musím splniť ?

Investícia 7: Zlepšovanie digitálnych  zručností seniorov a distribúcia senior tabletov“- je realizovaná prostredníctvom zriadenia dynamického nákupného systému (DNS)  postupom užšej súťaže na predmet zákazky:  „Obstarávanie školení digitálnych zručností seniorov a znevýhodnených osôb“ , ktoré  Ministerstvom investícií, regionálneho rozvoja a informatizácie Slovenskej republiky v Úradnom vestníku EÚ vyhlásilo dňa 21.08.2023 pod č. 2023/S 159-504275 a vo Vestníku ÚVO č. 165/2023 dňa 22.08.2023 pod značkou 28546 – MUS (ďalej aj ako „oznámenie“). Cieľom zriadenia dynamického nákupného systému je vytvorenie platformy na zadávanie zákaziek pre rezort verejného obstarávateľa za účelom flexibilného zadávania zákaziek v súlade so zákonom o verejnom obstarávaní podľa svojich reálnych potrieb, t. j. v čase a rozsahu, ktorý mu je známy.

Podrobné informácie o DNS a podmienky účasti nájdete tu: https://www.uvo.gov.sk/vyhladavanie/vyhladavanie-zakaziek/dokumenty/479191?cHash=e2fd523d2b8bdc32957c7fa037b08d42

Bližšie informácie pre potenciálne školiace subjekty nájdete v časti: Dokumenty zákazky – Súťažné podklady, časť A2. Podmienky pre uchádzačov.

Prihlasovanie pre záujemcov do DNS je možné kedykoľvek v priebehu trvania projektu, najneskôr však do konca trvania projektu 06/2026.

Ak budem ako subjekt zaradený do DNS, budem automaticky zabezpečovať školenia digitálnych zručností vo vybranom meste/ regióne?

Zaradenie do zoznamu uchádzačov  v rámci DNS automaticky negarantuje, že daný subjekt bude poskytovať školiace služby. Uchádzači, ktorí splnia podmienky, a sú zaradení do DNS, majú možnosť zapojiť sa do čiastkových výziev pre jednotlivé okresy/ mestá, ktoré verejný obstarávateľ (MIRRI SR) bude vyhlasovať priebežne podľa dopytu cieľovej skupiny t.j. seniorov a znevýhodnených osôb v rámci DNS. Pri čiastkových zákazkách je hlavným kritériom vyhodnotenia ekonomicky najvýhodnejšia cenová ponuka uchádzača.

Sme malá obec/ mesto a máme desiatky záujemcov o školenia priamo u nás v obci, ale systém DNS nám nevyhovuje resp. nespĺňame podmienky potrebné pre zaradenie do DNS. Ako vieme sprostredkovať školenia pre našich seniorov ?

Je možné, že školenia vo vašej obci/ meste už prebiehajú.

V prípade, že školenia vo vašej obci/ meste neprebiehajú, a máte záujem ako obec/ mesto podieľať sa na ich organizácii, kontaktujte nás prosím  na emailovej adrese: spolupraca.digitalniseniori@mirri.gov.sk, aby sme si prešli podmienky možnej  spolupráce (priestor, školiteľ, termíny).

V prípade, že evidujete zvýšený záujem seniorov vo vašej obci/ meste a potrebujete pomôcť s ich zaregistrovaním, kontaktujte prosím regionálne centrum MIRRI SR vo vašom kraji telefonicky od 9:00 do 15:00 alebo osobne prostredníctvom regionálnych koordinátorov projektu Digitálni seniori:

  • Regionálne centrum Trnava  – 0947913864
  • Regionálne centrum Trenčín – 0940992306
  • Regionálne centrum Nitra –  0948305496
  • Regionálne centrum Banská Bystrica – 0948047827
  • Regionálne centrum Žilina – 0947913327
  • Regionálne centrum Košice – 0948037970
  • Regionálne centrum Prešov – 0940992293

Som osoba, ktorá má skúsenosti so vzdelávaním dospelých/seniorov v oblasti vzdelávania digitálnych zručností a rád/a by som sa do Vášho projektu zapojil/a ako školiteľ/ ka. Ako sa môžem prihlásiť?

V prípade, že máte záujem stať sa školiteľom pre náš projekt poprosíme vás o vyplnenie formulára, ktorým zisťujeme predbežný záujem. Jedným z výberových kritérií je vaša predchádzajúca prax v školení dospelých/ seniorov v oblasti digitálnych zručností prostredníctvom (vzdelávania na tabletoch, PC, notebookoch, smartfónoch). V prípade splnenia odborných kritérií na školiteľa  vás následne budeme kontaktovať ohľadom možnej spolupráce.   

Sme mala obec/mesto a máme záujem o školenia v našej obci a vieme poskytnúť školiaci priestor. Môžeme sa spojiť s viacerými obcami ohľadom realizácií školení? Ako máme postupovať?

Základné požiadavky pre realizáciu školení Vo vašej obci je mať:

  • každý záujemca sa musí registrovať do projektu vyplnením registračného formuláru
  • minimálne 50 zaregistrovaných záujemcov za všetky obce/mestá, ktoré sa chcete spojiť
  • vhodný školiaci priestor*

TECHNICKÉ POŽIADAVKY NA ŠKOLIACE PRIESTORY:

  • učebňa pre min. 10 účastníkov + 1 školiteľa
  • inventár pre min 10 osôb – (inventár: stôl + stolička pre každého účastníka a školiteľa, s možnosťou napájania tabletov (do elektrickej siete)),
  • veľkoplošná obrazovka alebo dataprojektor s dostatočne veľkou projekčnou plochou
  • dostačujúce pripojenie na internet (WIFI – min. 802.11n, pripojenie do internetu min. 50 Mbps, to znamená: dostatočné WIFI, aby mohlo naraz pracovať min. 11 tabletov bez obmedzení), biela tabuľa, prípadne flipchart

Pre zachovanie hospodárnosti a efektivity školení odporúčame školenia koncentrovať do 1 miesta/obce. Za splnenia hore uvedených podmienok, je prípustné realizovať školenia aj spoločne s viacerými obcami kde bude 1 obec figurovať ako „spádová“ a školenia budú môcť prebiehať z jedného miesta pre viaceré obce. Pre bližšie informácie o takejto možnosti, kontaktujte nás prosím na emailovej adrese: spolupraca.digitalniseniori@mirri.gov.sk

Zaradenie na školenia digitálnych zručností

Ako budem vedieť, kedy sa mám zúčastniť školenia?

Po vyplnení registračného formuláru a otvorení školenia v mieste/obci, ktoré si účastník zvolil pre absolvovanie školenia dostane vybraný účastník SMS správu s podrobnými informáciami o mieste, termíne a čase spustenia školenia.

Po vyplnení registrácie mi bol pridelený Identifikátor. Je Identifikátor pre mňa dôležitý?

Identifikátor je unikátny kód, pod ktorým je každý registrovaný účastník evidovaný. Prideľuje sa účastníkom po vyplnení registračného formuláru a od momentu jeho pridelenia bude sprevádzať každého účastníka počas celého projektu. Preto je dôležité, aby ho účastníci evidovali a boli schopní sa ním preukázať na školení.

Ak sa školenia nebudem môcť zúčastniť, dostanem pozvánku na iný termín?

Pokiaľ sa nebude vedieť účastník dostaviť na prvý alebo posledný modul, je považovaný za nevyškoleného a bude zaradený do zoznamu čakateľov na nové školenie.

V prípade, že účastník už vopred vie, že sa školenia nemôže zúčastniť, je dôležité, aby ohľadom presunu termínu kontaktoval Call-centrum na čísle 02/35 80 30 80, aby sme mohli na školenie pozvať iného čakajúceho.

Pokiaľ účastník odmietne termín školenia viac ako trikrát, bude vyradený z projektu bez možnosti opätovnej registrácie.